Om du lägger till multimedia i dina artiklar kan du locka till dig en bred publik på nätet. När du skickar in multimedia till artikelkataloger uppskattar sökmotorer som Google detta. Detta är bara några av fördelarna med artikelmarknadsföring.

Förutom att locka besökare till din webbplats kommer dina artiklar också att öka din webbplats sökmotorrankning. Läs vidare för att lära dig mer om fördelarna med artikelmarknadsföring. För att få ut det mesta av dina marknadsföringsinsatser måste du först skriva den perfekta titeln.

Ett bra sätt att få gratis exponering är att skicka in dina artiklar till artikelkataloger. Kataloger som EzineArticles och GoArticles gör det möjligt för dig att få dina artiklar framför tusentals artikelutgivare gratis. Kom dock ihåg att det finns tusentals andra skribenter som konkurrerar om plats i katalogerna. Konkurrensen är alltså stor, så du måste skicka in innehåll av hög kvalitet för att bli uppmärksammad. Förutom artikelkataloger bör du också skicka in dina artiklar till enskilda webbplatser.

För att öka din SEO-poäng måste du inkludera ditt fokusnyckelord i titeln och metabeskrivningen. En SEO-titel talar om för din publik vad din artikel handlar om, vilket kanske inte är samma sak som titeln på din webbplats. En metabeskrivning, å andra sidan, är ett kort stycke som beskriver vad artikeln handlar om. En bra metabeskrivning är mindre än hundra ord lång och kan innehålla nyckelord eller namnet på din webbplats.

Skapar en artikel som inspirerar läsarna att besöka din webbplats

Artikelmarknadsföring är ett utmärkt sätt att generera riktad trafik till din webbplats. När du skriver en artikel och inkluderar en länk till din webbplats i texten har dina potentiella kunder redan kvalificerat sig som potentiella kunder som redan är intresserade av ditt ämne och tror att du kan dina saker. Du kan även placera din byline längst ner i artikeln för att ytterligare marknadsföra dig själv. De läser ju redan din artikel – varför inte placera ditt namn i slutet av den?

En av de mest effektiva strategierna för artikelmarknadsföring är att marknadsföra själva artikeln. Du kan göra detta genom e-postmarknadsföring, sociala nätverk och till och med ditt varumärkes webbplats. Främjande ökar dina chanser att bli hittad av sökmotorerna eftersom de naturligt kommer att lyfta fram artikeln som har delats av andra. Du vill också använda en landningssida med ett kontaktformulär längst ner i artikeln. Ju mer du marknadsför, desto större är sannolikheten att dina läsare väljer att anmäla sig.

Om du försöker locka till dig mer trafik är en av de viktigaste delarna av din artikelmarknadsföringsstrategi att känna till din målmarknad och demografi. Detta kommer att hjälpa dig att välja rätt nyckelord och titlar för att attrahera målgruppen. När du skapar en artikel ska du komma ihåg att du vill att dina läsare ska inspireras att besöka din webbplats.

Du får mer trafik när du använder en artikelmarknadsföringsstrategi av hög kvalitet. Om du inte skapar en artikel som väcker intresse för ditt ämne kommer du aldrig att se resultat.

Klicka här för mer info