Om du vill öka din varumärkeskännedom kan du överväga att använda artikelmarknadsföring. Som en tumregel för reklam tar det tre till sju exponeringar innan ett varumärke blir bekant för din målgrupp. Med andra ord, om du använder artikelmarknadsföring för att bygga varumärkeskännedom kommer din strategi att vara värd sin vikt i guld.

Läs vidare för att lära dig mer om hur artikelmarknadsföring kan hjälpa ditt varumärke. Här är några tips som hjälper dig att skapa en strategi som fungerar.

För det första kan du skriva artiklar som fokuserar på ett specifikt ämne, vilket gör att du kan förklara ämnet i detalj. En blogg å andra sidan syftar till att fånga uppmärksamhet. Båda typerna av innehåll kan stärka ditt varumärke och öka trafiken till din webbplats. En annan fördel med artikelmarknadsföring är att det inte behöver vara reklam – du kan använda det för att öka varumärkeskännedomen och öka försäljningen. Kort sagt, artikelmarknadsföring är en win-win-situation för nya företag och nystartade företag.

Nästan bör du skriva en artikel som tar upp ett vanligt bekymmer eller en vanlig fråga. Ditt skrivande ska vara vänligt och personligt, så att dina potentiella kunder kommer att komma ihåg det. Du kan få insikt från ditt team eller genom att intervjua dina kunder för att ta reda på vilka frågor de ofta ställer. Du kan också använda dig av infografik för att förklara vissa fakta för din målgrupp. Slutligen bör du skriva din biografi på ett engagerande sätt så att dina läsare lockas av din expertis.

Följ länken för mer om detta